Sunday 20 March 2011

Perkongsian Ilmu...

Renungan buat saya dan saudara-saudara saya yang amat aku kasihi kerana ALLAH.

Solat adalah amat penting dan perlu dijaga... Kita juga ada diingatkan bahawa perkara pertama yang akan dihisab kelak adalah SOLAT....

Nabi Muhamad SAW ada bersabda mafhumnya:
"Solatlah , seakan-akan solat yang anda kerjakan itu solat yang terakhir kali."


Ingin saya kongsikan tentang bahana meninggalkan SOLAT :


Solat Subuh- Dicampakkan ke dalam neraka.

Solat Zohor- Dosanya seperti membunuh 1000 orang Islam.

Solat Asar- Dosanya seperti meruntuhkan Ka'bah.

Solat Maghrib-Dosanya seperti berzina dengan ibunya(jika lelaki) , dan dengan bapanya (jika perempuan).

Solat Isyak- ALLAH tidak akan redha akan hidupnya.



Semoga menjadi renungan buat semua.... Peringatan buat saya juga....


Salam Mujahadah.(^_^)....

No comments:

Post a Comment