Sunday 20 March 2011

Renungan Buat ku...

Dalam melayari ranjau mencari keredhaan ALLAH ,
Jihad menuntut ilmu aku terpanggil...
Semakin ku dalami ilmu MU , semakin terpanggil aku akan CINTA MU ,
Berlutut aku mengharap KASIH AGUNG daripda ALLAH & RasulNYA,
Ku bekali diri dengan IMAN, ILMU & AMAL menyusuri jalan menuju CINTA ...


Dalam kemanisan menuntut ilmu , mencari lagi harta berharga,
Dalam detik itu CINTA TERTIGGI dapt aku rasakan kehampirannya,
Ku bajai lagi Ilmu ini dengan ISTIQOMAH ,agar jemu tidak mematikan aku dalam pelayaran menuju CINTA HAKIKI ,
Disirami dengan AIR KETAQWAAN agar tidak ku haus akan CINTANYA,
Agar dapat ku kecapi kebahagiaan dunia wal akhiro...
Bersama usroh dan saudara yang aku kasihi...


Dalm pendakian ku ini,
aku diuji olehNYA....
ujian untuk memilih antara CINTANYA atau cinta duniawi tiara pertama ku...
Ku gagahi diri agar tidak tergelincir jauh dari KASIH-KASIH AGUNG...


Aku manusia biasa,
ada juga mehna yang tidak mampu ku lukiskan mulanya dengan lukisan yang indah...
Linangan air mata aku di dalamnya....menginsafi apa yang aku coretkan buat ku...
Hati ku gersang...
ALLAH kirimkan aku sahabat,
beringat dalm semua perkara, agar tidak bertambah parah karatnya Qolbu...
Janji ALLAH ku tatapi:
" Sesungguhnya dengan mengingati ALLAH hati menjadi tenang..."


Aku tempuhi semuanya dengan kegagahan hati insan pengemis,
Kegigihan agar dapat aku coretkan semula kisah perjalanan ku menyusuri cinta dunia yang membawa ku ke arah mencari CINTA HAKIKI....
menginsafi aku dalam tangisan , mengharap ALLAH memberi aku peluang menggapai CINTANYA & Rasul Tercinta yang sebenar....

Aku pasti ada hikmah atas apa yang berlaku....

Agar raja di hatiku bertakhta

CINTA ALLAH & RasulNYA
Cintaku pada ibubapa ,keluarga , guru-guru, saudara semuslim...

Sebelum bertandang cinta lain buatku...

" Ya ALLAH,
Sekiranya hamba jatuh cinta ,
sedarkanlah hamba akan cinta MU Yang Lebih Besar,
& peliharalah hati hamba MU ini dari berpaut lagi kepada insan
yang bukan ENGKAU tentukan untuk hamba.Bantulah hamba MU ini ya ALLAH...."

-sekadar perkongsiaan buat pembaca agar memberi manfaat kepada semua- 
Salam Mujahadah....(^_^)

No comments:

Post a Comment